O autokarze i podróżowaniu

rmyKażdy jechał kiedyś autokarem, jednak mało kto zdaje sobie sprawę z norm jakie musi spełnić sam pojazd oraz kierowca, aby mógł go prowadzić. Przede wszystkim stan pojazdu musi być dobry, aby był dopuszczony do przewozu osób, c

O autokarze i podróżowaniu Organizatorzy wycieczek i wyjazdów czasami szukają alternatywnych firm transportowych na różne okazje. Z tego powodu zamawiają usługi typu . Krótko o wyjazdach.

Autokarowe normy

Każdy jechał kiedyś autokarem, jednak mało kto zdaje sobie sprawę z norm jakie musi spełnić sam pojazd oraz kierowca, aby mógł go prowadzić. Przede wszystkim stan pojazdu musi być dobry, aby był dopuszczony do przewozu osób, co oznacza, że niesprawne pojazdy odpadają w przedbiegach. Konieczne sa sprawne podstawowe komponenty auta, które również są wymagane dla zwykłych osobówek, jednak autokar ma do spełnienia jeszcze kilka innych norm, aby mógł przewozić pasażerów.

Ponadto sam kierowca musi posiadać certyfikat i zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, który z czasem ulega odnowieniu. Potrzebna jest również licencja dla kierowcy przy przewozach zagranicznych.


Pociąg lepszy, niż autokar?

Autokarem, czy pociągiem? Dobre pytanie. Ostatnio PKP Intercity wypuściło kilka reklam promujących podróżowanie pociągami. Nauczycielka wybrała właśnie taki środek transportu w ramach zorganizowanej wycieczki, co spowodowało wątpliwości rodziców. Cóż - ewidentnie przedsiębiorstwo próbuje walczyć z rzekomo złą opinią. W drugiej reklamie pada stwierdzenie, że nie wszystkie pociągi należą do PKP Intercity, więc owszem - bywają beznadziejne. W domyśle - te beznadziejne to oczywiście konkurencja. Reklamy są bez wątpienia czytelne, jednak czy zachęcają do skorzystania z podroży pociągiem? Nie sądzę - wykorzystując kiepskie chwyty ciężko będzie zachęcić podróżujących, Póki co - wygrywa Polski Bus.


Polskie autobusy w Niemczech

Od jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę.

Już ponad 10 tysięcy takich autobusów trafiło za naszą zachodnią granicę. Jednak polskie solarisy jeżdżą nie tylko po Niemczech, ale i Paryżu, Rzymie a nawet Dubaju. Firma stawia na nowoczesne, niskopodłogowe konstrukcje, które jakością wykonania i ceną przebijają inne firmy produkujące autobusy. Ja trzymam kciuki za solarisa, ale mam nadzieję, że więcej nowoczesnych busów będzie jeździło po Polskich drogach.