O badaniach

Dodane: 20-09-2014 08:21
O badaniach Profesjonalne badania marketingowe wykonujemy dla firm z Mazowieckiego a zwłaszcza z Warszawy. Zamieszczam poniżej nieco przydanych informacji na temat samych badań oraz marketingu.

Dobrze jest się wyróżniać

I to jest problem,...bo bez znajomości podstaw funkcjonowania firmy na rynku, ciężko będzie osiągnąć sukces. Nie mówię, że trzeba od razu zatrudniać menadżera. Przede wszystkim zanim otworzymy własną działalność, przyjrzyjmy się jak funkcjonuje konkurencja, sprawdźmy czy będzie jeszcze miejsce dla nas. Dobrze jest się wyróżniać na tle konkurencji, warto więc zaplanować chociaż zarys biznesplanu.

I nie warto się zrażać. Często na sukces trzeba po prostu poczekać.


Dobrze jest wyciągnąć wnioski

W naszym kraju istnieje wiele firm. Ogólnie, w statystykach europejskich wypadamy jako bardzo przedsiębiorczy naród. Jednak nadal sporo firm nie daje rady przetrwać dłużej niż rok. Jeszcze więcej wykrusza się po dwóch latach (co ma pewnie związek ze wzrostem opłat na ZUS). Prawda jest taka, że nieudany biznes nie zawsze musi być kompletną porażką.

Dobrze jest wyciągnąć wnioski, przeanalizować swoje błędy i potrzeby rynku. Zwłaszcza ten ostatni aspekt bywa często pomijany. Mimo, że przedsiębiorców mamy w naszym kraju bardzo dużo, to niewielu z nich ma pojęcie o podstawach marketingu. Pojęcia popytu i podaży brzmią dla niektórych jak obce słowa.


Rola marketingu jest nieodłączną częścią

Marketing jest pojęciem ściśle powiązanym z reklamą. Właściwie to kampanie reklamowe są częścią marketingu. W dużych firmach są odrębne stanowiska specjalistów, którzy zajmują się tą dziedziną.

Czasami jednak mniejsze firmy potrzebują pomocy marketingowców, ponieważ nie radzą sobie z pozyskiwaniem klientów. Bardzo często to właśnie zły marketing, albo jego brak jest powodem złej sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa. W takim wypadku ekspert powinien stworzyć strategię marketingową, skupiająca się na pozyskiwaniu nowych klientów. Często wdrożenie w życie takiej strategii wymaga poniesienia bardzo dużych kosztów, na co firmy z problemami finansowymi nie chcą przystać.

Jednak rola marketingu jest nieodłączną częścią prowadzenia nowoczesnego przedsiębiorstwa. Wszyscy chcielibyśmy, żeby firmy konkurowały ze sobą na jakość swoich produktów, lub usług, ale niestety realia rynku są inne. Czasami dobry produkt nie wystarczy, ponieważ mało kto wie o tym, że dana firma go wytwarza.

Taka jest (między innymi) rola marketingu.